/Kundtjänst
Kundtjänst 2017-09-15T13:23:29+00:00

Dessa köpvillkor (”Avtalet” nedan) är anpassade för försäljning på Internet (distanshandel).

Impala Organisationsnummer: 969729-1400 är den säljande parten.

Du, (”kunden” nedan), är den köpande parten.

Villkoren i detta Avtal är anpassade för försäljning till privatpersoner som fyllt 18 år med hemvist i Sverige och vid försäljning av varor (produkter nedan).

Hos oss kan du som kund enkelt göra en beställning på http://www.impalastreetwear.se

Villkor eller delar därav i detta Avtal som avviker från tvingande lagstiftning är utan verkan i den mån avvikelsen inte är till förmån för kunden.

Denna bestämmelse gäller endast om kunden är privatperson och att köpet avser privat konsumtion.

Handla:

Beställningar på web shopen kan inte garanteras förrän betalning är oss tillhanda och din order är skickad.

Varor i din varukorg är inte reserverade till dig och är tillgängliga för andra kunder samtidigt.

Vid de tillfällen där det framgår att en produkt är reserverad i din varukorg, så ska detta dock inte ses som en garanti

och produkten kan fortfarande säljas till någon annan.

Vi reserverar oss för att:
Produkter kan ha sålt slut även om din order har gått igenom.
För att färger på produkter kan avvika från hur de uppfattas i verkligheten.
En av anledningarna kan bero på inställningar i din webbläsare eller på din bildskärm.
Ibland händer det att en produkt är slut i lager även att din order har blivit bekräftad.
Detta är framförallt vanligast när det är många som beställer samma produkt samtidigt.
Det kan även bero på stöld i våra butiker, Vi gör vårt bästa för att undvika att det ska hända.
Priser:
Alla priser på web shopen visas i svenska kronan, sek.
Till länder utanför EU’s tull- och momsunion kan tullavgifter tillkomma.
Impala ansvarar ej för dessa kostnader.
Vi reserverar oss för eventuella felaktiga prissättningar och kan komma att avbryta beställningar till följd av detta.

Vi accepterar följande betalsätt

VISA & MASTERCARD

Korttransaktioner sker säkert via DIBS betalsystem och dina kortuppgifter hanteras säkert och krypterat på DIBS servrar.
Dibs är ett av Europas främsta företag inom betallösningar. www.dibs.se 
När du betalar en order med kort reserveras ordervärdet och pengarna dras först när ordern är skickad.
Impala tar inte ut några avgifter när du betalar med ditt konto- eller kreditkort.
Observera dock att din bank kan lägga på avgifter.
Växlingskursen till din lokala valuta bestäms av din bank.
När du betalar din order bekräftar du att du är ägare av valt betalsätt eller att du har ägarens tillåtelse att genomföra betalningen.

Returer, byten & reklamationer

När du handlar på Imapala Streetwear har du alltid 14 dagars bytesrätt och öppet köp. När du byter kan du göra det till en vara som kostar lika mycket eller mindre än den returnerade produkten. Observera att det räcker med att du meddelar oss att du vill utnyttja din ångerrätt inom 14 dagar från det att du mottagit varan.
Notera att varan och även förpackningen måste vara i väsentligen oförändrat skick. Dvs oanvänd och ej skadad. Inga etiketter eller liknande får sättas direkt på skokartongen vid en retur.
Byte kan ske till vara med samma värde eller billigare. Är varan billigare återbetalas mellanskillnaden till ditt bankkonto. Ange ditt kontonummer, clearingnummer och bank på retursedeln. Du står själv för returfrakten. Vid ett byte skickas den nya varan fraktfritt tillbaka till er.
OBS! Om priset har förändrats på varan ni avser att byta så gäller priset ni betalade vid beställningstillfället. Alltså prismatchar vi ej och återbetalar inte ut någon mellanskillnad ifall produkten du har bytt nu kostar mer eller mindre.
Har du frågor om din vara eller ditt köp, ring eller mejla oss gärna så hjälper vi dig.
Vi följer Konsumentverkets regler och riktlinjer för e-handel http://www.konsumentverket.se

14 dagars öppet köp
Öppet köp erbjuds i 14 dagar från det att produkten levererats till dig.

Under den period då öppet köp gäller, återköper Impala produkter till det värde som du betalt för produkterna.

Kunden ansvar själv för att bekosta returfrakten vid nyttjande av öppet köp.

Kostnad för annan utförd tjänst ersätts ej av Impala.

Följande villkor gäller för öppet köp:

Produkten skall vara oanvänd och i oskadat skick.

Eventuell montering av produkten skall inte ha skett.

Originalförpackningen skall vara i oskadat skick och eventuella märkestags ska sitta kvar på produkten

Nyttjande av Öppet köp
Instruktioner om hur du som kund skall gå tillväga för att nyttja öppet köp finns bipackade i varje försändelse.

14 dagars bytesrätt
Du har rätt att byta produkt under 14 dagar från det att produkten levererats till dig.

Vid byte får du värdet på de produkter du lämnar tillbaka i tillgodohavande hos Impala.

Kostnader som du haft för frakt eller annan utförd tjänst ersätts ej i samband med utövande av bytesrätten.

Tillgodohavande för produkter som återköpts avräknas mot värdet på de produkter som du beställer i samband med utövande av bytesrätten.

Skulle värdet på de produkter som du beställt överstiga ditt tillgodohavande måste du betala mellanskillnaden till Impala.

I det fall värdet på de produkter som återköps överstiger värdet på de produkter som beställs i samband med bytet kommer mellanskillnaden att återbetalas.

Vid byte erbjuder även.

Följande villkor gäller vid byte: Produkten skall vara oanvänd och i oskadat skick.

Eventuell montering av produkten skall inte ha skett.

Originalförpackningen skall vara i oskadat skick och eventuella märkestags ska sitta kvar på produkten.

Reklamationer

Är det något fel på en produkt som du har beställt eller om vi av misstag har skickat fel, så ersätter vi dig givetvis kostnadsfritt med en ny produkt om vi har den i lager. Om den inte finns i lager gör vi en retur och ersätter dig alla kostnader (gäller ej eventuella kostnader för tull och moms samt bankavgifter och växlingskostnader).
Vill du reklamera en produkt ber vi dig först att kontakta oss på info@impalastreetwear.se  Du kommer att bli ombedd att skicka bilder på den felaktiga varan för att vi ska kunna avgöra om det är en reklamation eller inte.

Ej uthämtade/levererade paket

Om du inte hämtar ut ditt paket eller inte är tillgänglig för att ta emot paketet enligt utsatt datum, returneras det till oss och vi debiterar dig en avgift för frakt och administrativa kostnader.
Avgiften för detta uppgår är 300 sek
Som kund är det din skyldighet att hålla dig informerad om status på din leverans.
Du kan spåra ditt paket med hjälp av spårningsnumret som du får i din leveransbekräftelse.

Impala Möllan KB (Impala streetwear)

Org:

9697291400

Adress:

Södraförstadsgatan 96

21420 Malmö

Sweden

E-post:

info@impalastreetwear.se

Tel:

+46 4081026

Kontakta oss